Game-Fi ve sosyal-fi unsurları içeren bir Web3 yaşam tarzı uygulaması olan STEPN GO, yeni bir NFT projesi için Adidas ile ortaklık kuruyor. Proje, Mayıs 2022’de Solana Ignition Global Hackathon’un oyun alanında dördüncü sırada yer aldı. Ayrıca, o ay 35,3 milyar dolarlık bir işlem hacmine ulaşarak büyük ilgi gördü. Böylece, altcoin projesi yeni bir başlangıç yapıyor.
Adidas ve altcoin projesi ile yeniden işbirliği yapıyor
STEPN GO ve Adidas arasındaki işbirliği, özel NFT’ler olarak 1.000 adet ortak markalı Genesis Spor Ayakkabıdan oluşan ikinci bir seriyi tanıtıyor. Bu, 2024 Nisan’da ilk Genesis Spor Ayakkabılarını piyasaya süren ilk ortaklıklarını takip ediyor. Koleksiyon, FSL’nin NFT pazaryeri MOOAR’da yapılacak bir çekilişle satışa sunulacak. Önceki seriye benzer şekilde, yeni Genesis serisi dört benzersiz tasarım içeriyor. Bunlar: adiZero Adios Pro 3, Ultraboost 5X, Supernova Rise ve adiStar BYD. Bu, yenilikçi Web3 ve NFT girişimlerinin devamını işaret ediyor. Bu bağlamda, duyuruda şunları yer aldı:
Toplam 996 Genesis spor ayakkabısı 25 Eylül – 30 Eylül tarihleri arasında Mooar pazaryeri üzerinden çekilişe sunulacak. Satış fiyatı yine STEPN GO yerel tokeni GMT ile ve çekiliş bileti başına 10.000 GMT olarak gerçekleştirilecektir. Kazanamazsanız, GMT’niz iade edilecektir.

Ortaklık taraftarlara neler getirecek?
Adidas için bu ortaklık, Web3‘te giyilebilir cihazların geleceğini keşfetme konusundaki kararlılığını pekiştiriyor. Diğer yandan STEPN GO için ürün tekliflerini genişletiyor. Ayrıca, kullanıcı tabanını yeniden oluşturmaya yardımcı oluyor. FSL Kurucu Ortağı Yawn Rong, konuya ilişkin olarak şunları söyledi:
Adidas ile bu bir sonraki ortaklık aşaması, dijital koleksiyonları ve fitness ödüllerini daha da entegre etmemize olanak tanıyor. Web3 yaşam tarzı alanında mümkün olanın sınırlarını zorlamaya devam etmekten heyecan duyuyoruz.
Bu duyuru, STEPN GO’nun yaratıcısı FSL’nin Web3 oyun ve espor odaklı Mythos Foundation ile bir işbirliği yaptığını açıklamasından kısa bir süre sonra geldi. Bu ortaklık Mythos Chain’i FSL’nin ekosistemine entegre edecek. Ayrıca, ortak markalı varlıklar geliştirerek her iki topluluktaki kullanıcı deneyimlerini geliştirecek.

‘Ponzinomics’ altcoin STEPN’in başarısını çökertti
NFT spor ayakkabılarının ikinci serisi STEPN GO’ya pazar payını geri kazanma şansı veriyor. Oyun araştırmacısı NAAVIK’in raporuna göre, projenin ‘Ponzinomics’ iddiası kullanıcı tabanını ciddi şekilde etkiledi. STEPN GO, saadet zincirlerinde bulunan aynı ekonomik ilkeleri kullandığı iddiaları nedeniyle Çin’de yasaklanmıştı. Bu nedenle, yeni kullanıcı metriği ve gelir de azaldı. STEPN GO ekonomik modelini başarılı bir şekilde yeniden keşfetmişse, Adidas ile işbirliği yaptığı son projesiyle potansiyel olarak işleri tersine çevirebilir.
STEPN’in yolculuğu, zorlukların NFT sektörünü nasıl gölgelediğini ve ilgi odağı haline getirdiğini yansıtıyor. Başarı oranları ya da bunların yetersizliği endişe verici bir konu haline geldi. Kriptokoin.com’dan takip ettiğiniz üzere uzmanlar, NFT’lerin %96’sını ölü olarak kabul ediyor. Ayrıca, SEC’in OpenSea’ye karşı bir Wells Bildirimi de dahil olmak üzere düzenleyici baskı yapıyor. Bu bildirimle ilgili korkular, Magic Eden gibi oyuncular için yapısal değişikliklere yol açtı. Ayrıca, NFT pazarının müşterileri hedef tahtasına oturdu.