Loading...
tr usd
USD
0.08%
Amerikan Doları
38,45 TRY
tr euro
EURO
-0.21%
Euro
43,67 TRY
tr chf
CHF
-0.05%
İsviçre Frangı
46,37 TRY
tr cny
CNY
-0.05%
Çin Yuanı
5,27 TRY
tr gbp
GBP
0.15%
İngiliz Sterlini
51,33 TRY
bist-100
BIST
-0.91%
Bist 100
9.347,15 TRY
gau
GR. ALTIN
-0.68%
Gram Altın
4.071,97 TRY
btc
BTC
1.71%
Bitcoin
95.347,82 USDT
eth
ETH
1.43%
Ethereum
1.816,92 USDT
bch
BCH
2.68%
Bitcoin Cash
354,78 USDT
xrp
XRP
3.36%
Ripple
2,33 USDT
ltc
LTC
2.05%
Litecoin
87,13 USDT
bnb
BNB
0.6%
Binance Coin
607,08 USDT
sol
SOL
2.97%
Solana
152,38 USDT
avax
AVAX
2.54%
Avalanche
22,26 USDT

THY: 3Ç24 Finansal Sonuçlar – Nötr

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Net karda yatay seyir, marjda daralma. Türk Hava Yolları, 3Ç24’te kurum beklentimiz olan 48.798 mn TL’nin hafif üzerinde, piyasa ortalama beklentisinin ise %14 üzerinde yıllık bazda %0,4 artışla 51.540 mn TL net kar açıkladı. Net kar marjı yıllık bazda 7,1 puan düşüşle %23,2 seviyesinde gerçekleşti. Net kardaki sapmada, tahminlerimizin üzerinde gerçekleşen net yatırım geliri etkili oldu. Artan maliyetler ile marjlardaki gerilemeye karşın genel olarak beklentilerimize paralel gerçekleşen finansal sonuçların hisse performansına yansımasını ‘nötr’ olarak değerlendiriyoruz.

Kargo gelirlerinin desteğinde ciroda artış. Şirketin, 3Ç24’te net satış gelirleri, kurum beklentimiz ile benzer yıllık bazda %31,2 artışla 221.815 mn TL (6.630 mn USD) seviyesinde gerçekleşti. 3Ç24’te yolcu sayısındaki gerilemeye karşın yolcu gelirleri hafif artış gösterirken, güçlü kargo operasyonları ciroyu destekledi. Yolcu gelirleri 5.550 mn USD (185.657 mn TL) ile yıllık bazda %0,4, kargo gelirleri 911 mn USD (30.472 mn TL) ile yıllık bazda %47,4 artış gösterdi. Şirketin taşınan kargo miktarındaki %16,8’lik artışın yanı sıra Uzak Doğu’daki güçlü talep kargo gelirlerindeki artışta etkili oldu. AKK başına birim yolcu geliri ise yıllık bazda %4,7 düşüşle 8,08 Usc seviyesinde gerçekleşmiş oldu. Toplam kapasite yıllık bazda %5,4 artış gösterirken, yolcu doluluk oranı 0,7 puanlık düşüşle %85,0 seviyesinde gerçekleşti. Personel giderleri öncülüğünde artan maliyetlerin etkisiyle brüt kar yıllık %6,7 artışla 60.939 mn TL’ye ulaşırken, brüt kar marjı yıllık bazda 6,3 puan azalışla %27,5 seviyesinde gerçekleşti.

Beklentimizin hafif altında operasyonel karlılık. Şirketin FAVÖK’ü 3Ç24’te kurum beklentimiz olan 63.105 mn TL’nin %6 altında yıllık bazda %5,9 artışla 59.088 mn TL seviyesinde gerçekleşirken, FAVÖK marjı yıllık bazda 6,4 puan azalışla %26,6 seviyesinde gerçekleşti. Beklentimizin altında gerçekleşen FAVÖK performansında, beklentimizin %15 üzerinde gerçekleşen personel maliyeti etkili oldu. Böylece AKK başına personel gideri %45,9 artışla 1,76 Usc seviyesinde gerçekleşmiş oldu. Ücret artışları, GTF motoru kaynaklı sorunlar ve büyüyen kargo operasyonlarının katkısıyla akaryakıt hariç birim gider 3Ç24’te yıllık %17,0 artışla 5,47 Usc’ye ulaştı. Diğer yandan fiyatlardaki düşüşün etkisiyle akaryakıt birim gideri %6,9 azalış gösterdi.

Net Borç/FAVÖK oranı düşük seyretmeye devam etti. Artan kiralama borçlarına karşın şirketin güçlü likiditesi ile son 12 aylık net borç/FAVÖK oranı 1,2x (2023: 1,3x) seviyesinde gerçekleşti. 3Ç24’te hızla artan finansman giderlerinin etkisiyle net finansman gideri 9.041 mn TL’ye ulaştı. Şirket 2023’ün aynı döneminde 4.404 mn TL net finansman geliri elde etmişti.

Türk Hava Yolları için 409,00 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı 428,00 TL’ye revize ediyor; ‘AL’ yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz. 2025 yılında daha iyi bir operasyonel karlılık beklentimiz doğrultusunda, tahminlerimizde yaptığımız revizyonlar neticesinde Türk Hava Yolları için 12 aylık hedef fiyatımızı 409,00 TL’den 428,00 TL’ye yükseltiyor; ‘AL’ tavsiyemizi sürdürüyoruz.

Halk Yatırım Araştırma

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
Sorumluluk Reddi Beyanı:

Pellentesque mauris nisi, ornare quis ornare non, posuere at mauris. Vivamus gravida lectus libero, a dictum massa laoreet in. Nulla facilisi. Cras at justo elit. Duis vel augue nec tellus pretium semper. Duis in consequat lectus. In posuere iaculis dignissim.